Blvck Scvle założył Michael „Mega” Yabut oraz Alfred De’Tagle. Yabut przed założeniem własnego biznesu pracował w amerykańskiej marce HUF, w której mógł zbierać cenne doświadczenie. Mógł oglądać z bliska jak wygląda proces dystrybucji, produkcji czy sprzedaży.

Narodziny Blvck Scvle to 2007 rok. Założyciele brandu na początku chcieli skupić się wyłącznie na produkcji koszulek, lecz w trakcie rozwoju powiększyli swój asortyment o inne części garderoby.
Dla marki nie istnieją tematy tabu. W kolekcjach Blvck Scvle stale możemy znaleźć nawiązania do religii, polityki czy śmierci. Brand ten z założenia miał tworzyć zupełnie inne ciuchy, niż te które można było znaleźć na sklepowych półkach.
Po roku produkcji teesów znalazła się nazwa – „Blvck Scvle”. Założyciele poszukiwali dwóch słów, które w połączeniu miałyby symetryczny, a zarazem mistyczny klimat. Założycielom marki w promocji pomogła ich buciarska zajawka. W tamtych czasach zakupy online nie były tak popularne jak dziś, więc by zdobyć wymarzony model, panowie musieli po prostu kupić bilet lotniczy i wybrać się w podróż. Dzięki tym wyprawom Yabut i De’Tagle poznali mnóstwo ludzi, którym mogli przedstawić swoje dzieło.

W tym czasie moc Internetu wzrosła, Maga poruszał się w nim coraz swobodniej i był to moment, w którym panowie postanowili otworzyć pierwszy stacjonarny sklep. Najpierw w formie w pop-up’u w San Francisco, a następnie stały lokal na Union Square. Był to pierwszy streetwearowy brand w tamtych okolicach. Po czterech miesiącach działalności w San Francisco sklep zaczął osiągać przychody w wysokości 40 tys. dolarów miesięcznie.
Jako kolejne miejsce ekspansji Yabut i De’Tagle wybrali Nowy Jork. W międzyczasie do team’u dołączył Robert Garcia, który jeszcze jako 25-latek nigdy nie widział siebie w roli projektanta. Wychowany był na skateboardingu i futbolu amerykańskim. Wizja Michaela Yabuta i Alfreda De’Tagle spodobała mu się na tyle, że zaprojektował pierwsze wzory bez jakiejkolwiek gwarancji, że dostanie za to wypłatę.

Garcia rozpoczął specjalny kurs projektowania w szkole Otis, w Los Angeles. W każdy czwartek i sobotę przez trzy godziny studiował wzory, projekty oraz metody tworzenia ubrań. Całą zdobytą wiedzę używał w trakcie pracy dla Blvck Scvle. Finalnie na początku 2012 roku opuścił brand, by pracować przy solowym projekcie En Noir.
Dzięki wkładowi Garcii, marka zdobyła niepowtarzalny charakter, balansujący pomiędzy streetwearem a street goth. Ich brand bazuje na stonowanych kolorach, bez jaskrawych motywów i kolorowych grafik. Charakteryzuje go szorstki, surowy klimat, dopełniony geometrią oraz symetrią.

Otwarcie sklepu w Nowym Jorku było przełomowe w historii Blvck Scale. Na radarze pojawiła się możliwość współpracy ze wschodzącą wówczas gwiazdą rapu A$AP Rocky. Według założycieli marki był on najlepszym modelem, a w dodatku pojawił się na otwarciu sklepu w Nowym Jorku.
Z roku na rok ich marka oraz sklep zyskiwały coraz większy rozgłos. W rozwoju pomógł im A$AP Rocky, który stał się w pewnym momencie nie tylko ikoną rapu, ale też mody. Po kolaboracji z raperem, przyszedł czas na kolejne współprace m.in. z adidas, Gourmet, Diamond Supply Co, Timberland.
Następnie doszło do ekspansji na rynek azjatycki, gdyż Mega i De’Tagle otworzyli dwa kolejne sklepy – w Szanghaju oraz Tokio. Alfred odpowiedzialny był za projekty oraz grafiki, zaś Maga stał się dyrektorem kreatywnym, a jego team stacjonuje w Los Angeles.
Gdzie kupić ciuchy od Blvck Scvle? Najprościej będzie się udać do ich oficjalnego sklepu internetowego!
1 comment
Warto pamiętać o doborze odpowiedniego obuwia do takiej stylizacji.
Pamiętaj, że możesz wykonać renowacje obuwia .