Czasami warto odciąć się od internetu i oddać się dobrej „fizycznej” lekturze. Doba cyfryzacji sprawiła, że coraz mniej ludzi sięga po książki. Sieć doprowadziła do tego, że wszystko mamy podane na tacy i przyzwyczailiśmy się do tego zbyt mocno.
Przygotowaliśmy dla was listę książek związanych z tematyką streetwear oraz mody ulicznej, której odświeżą, a także wzbogacą waszą wiedzę na ten temat.
Contemporary Menswear: A Global Guide to Independent Men’s Fashion
Jest to podstawowa pozycja na liście każdego pasjonata mody męskiej oraz streetwearu. Znajdziecie w niej charakterystyki ponad 50 projektantów, marek, sklepów, stron internetowych i blogów, które mają wpływ na współczesny menswear. Ponadto, wywiady do niej udzieliły takie persony jak Minya Quirk, Nicholas Maggio, Glenn Kitson, Arthur Chmielewski, Jeff Carvahlo oraz Mark Smith.
This Is Not Fashion: Streetwear Past, Present And Future
Biblia streetwearu. Zawiera historię, zarys kulturowy oraz wszystkie segmenty (workwear, sportswear i military wear), które przyczyniły się do narodzin mody miejskiej i streetwearu.
Historia startuje w 1972 roku w Jersey City w USA, gdzie powstał pierwszy w historii sklep z odzieżą uliczną: Trash and Vaudeville. Książka opisuje kulturę punk, studentów Ivy League, scenę hip-hop, nowojorski Harlem, kalifornijską scenę skateboardową i więcej.
Opisuje ona również wpływ internetu na metodologię sprzedaży oraz konsumpcjonizmu odzieży ulicznej.
The Incomplete: Highsnobiety Guide to Street Fashion and Culture
Artykuły, wywiady i materiały skompletowane przez ekipę magazynu Highsnobiety. Twórcy chcą pokazać jaką drogę przeszła moda uliczna oraz kultura miejska – od początków w latach ’90, poprzez młodzieżowe ruchy hip-hopu, punka i skateboardingu, aż do wejścia do głównego nurtu mody.
The New Luxury: Defining the Aspirational in the Age of Hype
Drugie wydanie przygotowane przez zespół Highsnobiety. Tym razem prezentuje moment, w którym streetwear na dobre zadomowił się w modowej grze.
Autorzy w książce na nowo definiują luksus oraz dostarczają podstawową wiedzę na temat marek i konsumentów.
W tym wydaniu znajdziecie wywiady z Kim Jonesem, Hiroshi Fujiwarą czy Yoon.
Blue Blooded Denim Hunters and Jeans Culture
Denim od zawsze był ważnym elementem świata streetwear, jak i menswear. Wobec tego wydanie to skupia się przede wszystkim na historii najlepszego, najpopularniejszego materiału w historii.
Pojawia się on zarówno pod postacią odzieży roboczej, mody luksusowej, a jego największą zaletą jest uniwersalność. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o jeansie, to jest wydanie dla ciebie!
The Carhartt WIP Archieves
Jest to pierwsza w historii publikacja poświęcona ikonicznej marce workwear oraz jej ewolucji na przestrzeni lat. Książa została wydana przez Michaela Lebugle i Annę Sinofzik, a w niej znajdziecie teksty Gary’ego Warnetta, Marka Kesslera oraz Anny Sinofzik. Ponad 350 obrazków i nieopublikowanych fotografii, dzieł sztuki, a także pamiątek z archiwów marki – lektura warta uwagi!
Ametora: How Japan Saved American Style
Słowo ametora jest skrótem od słów american traditional. Wiele osób twierdzi, że współczesny wygląd streetwearu zawdzięczamy Japończykom.
Książka opisuje wpływ amerykańskiego stylu na Japonię – porusza tematy, zaczynając od spraw kulturowych, kończąc na produkcyjnych. Wydanie skupia się na tym, jak japońskie marki bazują na metodach produkcji z przeszłości.