Założycielem HUF jest Keith Hufnagel, urodzony 21 stycznia 1974 roku w Nowym Jorku. Jako młodzian jarał się przede wszystkim skateboardingiem, hip-hopem oraz punk-rockiem. Jednak to deska była jego głównym go to. Deskorolka pozwalała przemieszczać się po nowojorskich ulicach. Poznawał nowe miejsca, sklepy i ekipy. Wtedy też zaczął się wokół niego kreować mały zespół.
W okolicy 1991 roku Hufnagel jako już dość doświadczony skater dołącza do Life Skateboards. Jeździł on ze swoją ekipą na desce, a co miesiąc w zamian dostawał nowy deck. Przy okazji przemierzania kolejnych kilometrów miasta Hufnagel zostawiał sprejem na ścianach podpis „HUF ONE”.
Po jakimś czasie Keith podjął decyzję o zmianie otoczenia i przeprowadził się z Nowego Jorku do San Francisco. W tamtych latach SF było stolicą deskorolki, zaś jako kolejny powód do przenosin była otoczająca Hufnagela rutyna. Ostatnim impulsem była śmierć kumpla, podczas pobytu Keitha w Los Angeles. Wiele podróżował, był świadkiem powstawania takich brandów jak Supreme czy Stussy. Ponadto, miał do czynienia z kulturą Nowego Jorku, Los Angeles, Tokio czy Osaki. To właśnie te wyprawy sprawiły, że w głowie Hufnagela zrodziła się myśl o własnym brandzie streetwearowym.
W 1992 roku Keith przeprowadził się do San Franciso, kontynuując karierę deskorolkarza, a przy okazji uczęszczał do koledżu, a w samym mieście spędził 6 miesięcy. Hufnagel wrócił na kolejne pół roku do Nowego Jorku, aby następnie znowu powrócić do San Francisco, tym razem na 4 lata. W międzyczasie stał się członkiem zespołu DC, a kolejnym teamem było DVS.
W San Francisco powstała idea stworzenia sklepu o nazwie Tenderloin District, który można nazwać zalążkiem HUF. Lokal zrzeszał miłośników deskorolki i streetwearu. Sklep zdobywał coraz większy rozgłos, a po kilku miesiącach już każdy wiedział, że Tenderloin oferuje produkty najwyższej jakości. Z okazji otwarcia, Keith przygotował kolekcję specjalnych koszulek i czapek. W tym pomagali mu kumple z deski, którzy udostępniali mu swoje projekty, wzory, grafiki i pomysły. Od nich otrzymał również namiary na najlepszych wykonawców oraz szwalnię.
Limitowany drop ewoluował w markę, która dziś znana jest pod nazwą HUF, a jej powstanie datuje się na 2002 rok. Ruszono z produkcją ubrań, butów, skarpetek oraz akcesoriów związanych ze skateboardingiem. Keith był wkręcony w streetwear, muzykę, sztukę oraz kulturę i tym był właśnie dla niego HUF.
Marka nawiązywała do klasycznych, amerykańskich wzorów, które często przykuwały oko designem vintage oraz były niesamowicie funkcjonalne. Na ciuchach umieszczano ponadczasowe grafiki i wzory. Dowodem tego są kolaboracje z takimi gigantami jak Nike. Z racji, iż w sklepie Hufnagela sprzedawano produkty Nike, udało mu się złapać kontakt z pracownikiem Nike, a sama propozycja współpracy wyszła od nich. Keith mógł stworzyć własną kolorystykę i wyprodukowano tylko 24 pary jego modelu.
Przez pewien czas marka HUF przeżywała gorszy okres, a Keith zdecydował się zamknąć sklep stacjonarny i przenieść sprzedaż do internetu. Miało to miejsce w 2011 roku, ale kolejne dwa lata były dla HUF naprawdę udane. Marka dodawała do swojego katalogu coraz więcej produktów, zaś linia obuwia znakomicie przyjęła się wśród deskorolkarzy. Efektem tego, były kolaboracje ze Stussy, G-Shock czy OBEY.
Firma zaczęła nabierać coraz więcej sił, więc Hufnagel postanowił nawiązać współpracę z Altamont Capital Partners oraz byłym strategiem takich brandów jak Oakley i Converse. Ponadto, do życia przywrócono sklep stacjonarny.
Keith zaczynał od małego sklepu w San Francisco, tworząc imperium. Wiedział jak wykorzystać wizerunek skateboardera i wypromował swój butik budując więź z konsumentem.
Gdzie kupić ciuchy od HUF? Najłatwiej będzie udać się do ich oficjalnego sklepu internetowego!