„Marki są ludźmi”, z takiego założenia wyszli bracia Ekes, założyciele brandu CLEANT. Na swoich mediach społecznościowych właściciele pioruna na klacie zebrali dziesiątki tysięcy ludzi, a ich kolekcje rozchodzą się w zawrotnym tempie. Swoją markę opisują jako: „Modernizm” w projektowaniu, „jakość” wykonania oraz „ community” jako DNA marki.
Ciuchy, które tworzą są projektowane w duchu modernizmu. Ich ubrania mają unisexowy krój, gdyż funkcję jaką sprawują basic hoodie czy teesy są takie same zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Dlatego też itemy CLEANT, z linii basic są możliwie najprostsze, pozbawione zbędnych zdobień.
W stałej kolekcji jest kilka kategorii ubrań, nie zmienia się ona co sezon, natomiast jest ona ulepszana.
Ważnym składnikiem marki streetwear są również ludzie, czyli COMMUNITY. Każdy kto rozumie filozofię ojców założycieli należy do takiej społeczności – to właśnie ludzie tworzą markę CLEANT.
Od pierwszej sprzedanej rzeczy minęły dwa lata, a bracia Ekes musieli od początku mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Pierwszym z nich było skalowanie. W pewnym momencie szwalnia zaczęła odmawiać im wykonywania zamówień, gdyż po prostu były one za duże. Bracia byli zmuszeni zmienić szwalnię na większą, która była w stanie ogarniać tysiące zamówień.
Wyzwaniem był również każdy piątkowy drop, po którym okazywało się, że od piątku do poniedziałku, właściciele CLEANT muszą przygotować kilka tysięcy zamówień.
Filarami firmy niezmiennie pozostaje trzech braci. Najstarszy z nich, Mateusz odpowiada za jakość, zamówienia oraz sprawy produkcyjno-logistyczne.
Marek zajmuje się sprawami strategiczno-biznesowymi, a także kreatywno-koncepcyjnymi. Ponadto, odpowiada za projektowanie i software.
Najmłodszy z nich, Maksymilian, jest twarzą i głosem polskiej marki, to on wypowiada się na insta stories, a także odpowiada na wiadomości na messengerze.
CLEANT nie zatrudnia sztabu ludzi, gdyż bracia Ekes chcą osobiście odpowiadać za swoje obowiązki. Jednocześnie skalują oni swój biznes dzięki automatyzacji procesów oraz outsourcingowi. Działają oni w modelu cyklicznego udoskalania kolekcji produktów bazowych, a następnie dochodzą do tego produkty jednorazowe i limitowane.
CLEANT za sobą ma kolaboracje ze sklepem piłkarskim ZGODA FC, Distance czy z producentem wyrobów czekoladowych Milką. Myślimy, że nie jesteśmy nawet w 1/3 tego, co ta marka jest jeszcze w stanie osiągnąć, a jej dalszy rozwój zapowiada się naprawdę ciekawie!
Po rzeczy CLEANT najlepiej wbijajcie na ich oficjalną stronę internetową!