W twojej głowie zrodził się pomysł na własną markę streetwearową? Jest to długa droga budowania tożsamości, wizerunku oraz komunikacji na rynku. Czasy, w których przyszło nam żyć zarówno ułatwiają a także utrudniają sprawę. Ułatwiają, gdyż w dobie Internetu każdy ma dostęp do bazy wiedzy, za pomocą kilku dotknięć palcem. Natomiast utrudnieniem jest fakt, iż właśnie ogólnodostępny dostęp do wiedzy, sprawił że marek streetwear jest multum. Zatem głównym utrudnieniem przy tworzeniu marki streetwear jest wyróżnienie jej spośród innych.
Gdy już mamy pomysł na brand, warto sobie zadać pytanie – czemu chcesz go stworzyć? Może brakuje Ci czegoś na runku i chciałbyś wypełnić lukę… Powodów może być mnóstwo. Następnym krokiem powinno być sprecyzowanie targetu, czyli do kogo będziemy kierować nasze ubrania. Może to być marka dla kobiet, mężczyzn, miłośników sportu, motoryzacji etc.
Wtedy też, można zabrać się za określenie typu odzieży – elegancka, sportowa, codzienna… Należy również dokonać kalkulacji budżetu oraz ilości sztuk odzieży sprzedawanej miesięcznie. To pozwoli oszacować miesięczny przychód a także stałe koszty.
Oczywiście przed wystartowaniem z własną marką streetwear należy mieć gotową nazwę oraz branding, na który składa się m.in. jej logotyp. To właśnie z logiem oraz nazwą ludzie będą ją kojarzyć.
Kolejną kwestią jest znalezienie szwalni, która zajmie się produkcją waszych ubrań. Tutaj w grę wchodzą koszty produkcji, materiałów, szablonów etc. Zagłębiem szwalniczym w Polsce jest zdecydowanie Łódź i to tam polecamy wam udać się w poszukiwaniu najlepszych ofert. To samo jeśli chodzi o nadruki, hafty i różne inne metody zdobienia odzieży.
Całe meritum w budowaniu marki streetwear, tkwi w tym, że konsumenci nie są wierni ubraniom samym w sobie, zaś oddani marce i jej wartościom. Jest to najważniejszy punkt w jej tworzeniu. Nie chodzi o sam produkt, a o stworzenie żywego organizmu, z którym klienci będą mogli się identyfikować. Nazwa powinna zapadać w pamięć, przyciągać uwagę. Może warto umieścić w jej członie coś, co odwołuje się do wartości, z którymi się utożsamiamy.
Przy budowaniu własnej marki streetwear kluczowa będzie jej strategia, czyli zbiór najważniejszych, wartości oraz zasad, którymi chcemy się kierować, a także celów, jakie chcemy osiągnąć. Strategia wymaga analizy własnych możliwości, warunków rynkowych, posiadanych kompetencji oraz panujących trendów.
Równie ważna jest strategia komunikacji marki, która definiuje sposób, w jaki będziemy opowiadać o produktach. Z tego punktu, możemy płynnie przejść do strategii reklamowej. Na nią składają się m.in. sklep internetowy, czy aktywność w portalach społecznościowych. To wszystko powinno być dopełnione płatną reklamą w social mediach, współpracą z influencerami etc. Należy się zastanowić, jakie formy promowania są najodpowiedniejsze dla produktu oraz z jakimi kosztami i korzyściami wiąże się każda metoda.
Na koniec pozostawiamy kwestie prawne. Najważniejszym krokiem formalnym jest założenie działalności gospodarczej. Zapoznanie się ze wszystkimi wymogami, procesami i zasadami wymaga sporej ilości czasu. Często załatwianie formalności przysparza wielu kłopotów, jednakże jest to konieczne. Jak dobrze wiemy, własna działalność, w postaci marki generuje pewne koszty urzędowe, które nie sposób ominąć. Dlatego też, warto o zaufanego księgowego, który pomoże wam z całą papierologią.
Tak w pigułce wygląda budowanie swojego brandu streetwear. Jednakże każda historia rządzi się własnymi prawami i musicie być gotowi na nieoczekiwane sytuacje oraz koszta. Pamiętajcie, budowanie marki jest długotrwałym procesem, dlatego warto wyposażyć się w cierpliwość oraz zapał do pracy!