Założycielami Undeafeated są James Bond i Eddie Cruz. Pierwszy pracował jako reżyser teledysków, zaś młodość spędził w filadelfijskim sklepie Kicks ’N Lids, którego właścicielem był jego ojciec.
Bond w pewnym etapie swojego życia, postanowił rzucić reżyserowanie i wybrać się w podróż po wyspach południowego Pacyfiku. Po jego powrocie zaszły wielkie zmiany i decyzje – w taki sposób powstał sklep K-Bond.
Jego kompan Eddie Cruz, urodził się i wychował na Bronxie. W 1989 roku Eddie Cruz spiknął się z James’em Jebbią (założycielem Supreme) i został zatrudniony jako menadżer sklepu Parachute, umieszczonego w SoHo.
Cztery lata później Cruz przeprowadził się na zachodnie wybrzeże, do Los Angeles, gdzie otworzył, a także zarządzał sklepami Stussy/Union. Ściągał z NY oraz od Nike niespotykane wcześniej CW Dunk’ów i innych popularnych ówcześnie sneakersów. Sprzedawał je w moment, właśnie wtedy przeszło mu na myśli założenie własnego sklepu z kicksami.
Pewnego dnia Paul Mitteleman (dyrektor kreatywny Stussy) zorganizował grilla, na którym żony Jamesa i Eddiego postanowiły namówić panów do współpracy oraz rozważenia pomysłu wspólnego biznesu. Say no more! Półtora roku później powstało Undefeated. Oficjalne otwarcie miało miejsce 11 września 2002 roku, a ich lokal był położony obok takich butików jak Stussy czy Union.
Pierwszy drop był kolaboracją z Nike. Główną gwiazdą pierwszej kolekcji był model Nike Dunk w białej wersji kolorystycznej oraz z logo Undeafeated na pięcie. Jednak nie wszystko poszło po myśli Jamesa i Eddiego. Amerykański gigant wysłał panom zamiast dogadanych 48 par butów z gumową poszwą, tyle samo par, ale z szarą podeszwą. W ramach rekompensaty Nike przesłało kolejne 48 par – tych, na które początkowo się umawiali.
Nazwa Undefeated wzięła się z zamiłowania do sportu, muzyki, sztuki oraz mody. Symbolizuje ona nieprzeciętność, mistrzostwo, wielki talent oraz dyscyplinę, ale mimo wszystko są to wartości uniwersalne. Główną misją marki jest inspirowanie ludzi, by stawali się z każdym dniem lepsi. Undefeated – z angielskiego „niepokonany”. Proste, ale jak dosadne motto.
Projekt logotypu przygotował Adam Levite, który miał za zadanie stworzyć coś równie silnego jak nazwa marki, jednocześnie zachowując prostotę. Grafik w swoim projekcie odniósł się do rozgrywki z oponentami, kiedy to wygrywamy pięć razy z rzędu i odchodzimy niepokonani.
Bond z Cruzem o dziesiątek lat tworzą team nie do rozbicia. James odpowiada za nowe projekty, zaś Eddie zajmuje się sprawami biznesowymi i sklepowymi. Najważniejsze projekty i przedsięwzięcia panowie tworzą wspólnie.
Undefeated słynie z kolaboracji, które społeczność streetwear pamięta do dzisiaj. Wróćmy do czasów powstania 72 sztuk, Air Jordan 4, zainspirowanych wojskową bomberką MA-1. Dziś warte są one kilkadziesiąt tysięcy dolarów. UNDFTD współpracowało również z Beats by Dre, adidas, A Bathing Ape czy z New Balance.
Jeśli chcecie wyposażyć się w itemki od Undefeated, najszybciej zrobicie to poprzez udanie się na ich oficjalną stronę internetową!