Ten wpis jest częścią Poradnika o Streetwearze.
- Streetwear od podstaw – wprowadzenie do poradnika
- Co to ten „Streetwear”?
- Streetwear dla dorosłych
- Słowniczek Streetwear – co znaczy: WTB, WTS, LC, PC, ID, itd.
- Jak rozpoznać sklepy z podróbkami?
- Reseller, kto to taki?
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 1
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 2
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 3
- Streetwear dla nowicjuszy. Gdzie kupię Supreme? Czy dopestore jest legit?
- Gdzie sprzedawać i kupować streetwearowe ciuchy, kicksy i dodatki?
- Jak bezpiecznie kupować i sprzedawać na grupach ogłoszeniowych typu streetwear?
- Popularne polskie grupy typu Streetwear
- Słownik sneakerheada – co znaczy: CW, DS, OG, Drop, Proxy itd.
- Polskie sklepy z oryginalnymi butami sportowymi typu Kicksy!
- Polskie sklepy Streetwear
- Zagraniczne sklepy Streetwear
- Polskie marki streetwear cz. 1
- Polskie marki streetwear cz. 2
- Polskie marki streetwear cz. 3
- Dropy Streetwear
- Supreme – historia marki, gdzie kupić i skąd hype?
- Nike – historia marki, gdzie kupić?
- Adidas – historia marki, gdzie kupić?
- Kiedy są dropy Supreme, Bape, Palace i jak nie ominąć żadnej okazji?
- Jak i gdzie kupować tanio ciuchy, buty i akcesoria typu streetwear?
- Tanie marki streetwear
- Palace Skateboards – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- BAPE (A BATHING APE) – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- Stussy – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- Co to jest reselling – czyli jak zarobić na sprzedaży butów, ciuchów streetwear
- Popularne aplikacje streetwear – czyli jak kupić limitowane buty, ciuchy Adidas i Nike
- Jak kupować buty w aplikacji Nike SNKRS – przewodnik po aplikacji
- Zagraniczne sklepy z butami sportowymi
- Jak fitują popularne modele butów Nike, Adidas, Jordan?
- Jak prać kicksy? Sprawdzone sposoby na pranie butów sportowych oraz zamszowych
- Największe sklepy resellerskie – czyli gdzie kupisz limitowane buty i ciuchy streetwear
- Najpopularniejsi polscy influencerzy streetwear
- Lista sklepów streetwear, w których odbywają się premiery limitowanych butów tzw. Raffle
- Co znaczy cmdnn, cmdns, jkdn? Czyli najpopularniejsze tagi streetwear na Instagramie
- Jak dropić w aplikacji Nike SNEAKRS – czyli sprawdzone sposoby jak zwiększyć swoje szanse na wylosowanie parki?
- Sklepy koszykarskie – Czyli gdzie kupie buty i ciuchy marki Jordan?
- Skateshopy – czyli sklepy z butami i ciuchami na deskę
- Poradnik jak kupować na Zalando Lounge – czyli jak zaoszczędzić na wyprzedażach?
- Jak kupować i sprzedawać na StockX? Czyli jak działa największy market streetwear w internecie
- Najbardziej popularne i rozpoznawalne bluzy streetwear
- Poradnik resellera – czyli jak bocić buty, ciuchy i akcesoria streetwear
Idea powstania Nike narodziła się w 1962 roku w Washington County, w Stanach Zjednoczonych. Już w 1964 roku powstała firma „Blue Ribbon Sports”, której założycielami byli student zarządzania na uniwersytecie w Oregonie, a zarazem biegacz Philip Knight oraz jego trener Bill Bowerman.
Początkowo ich przedsiębiorstwo specjalizowało się sprowadzaniem oraz sprzedażą japońskiego obuwia dla biegaczy – Onitsuka Tiger. Biznes funkcjonował na tyle dobrze, że jego właściciele mogli otworzyć sklep stacjonarny w Santa Monica, w 1966 roku. Jednak to nie było szczytem marzeń Knighta i Bowermana, którzy chcieli prowadzić własną firmę, zajmującą się produkcją obuwia sportowego według ich własnych wzorów. Dlatego też, w 1971 roku biznesmeni zakończyli współpracę z Onitsuka Tiger i wypuścili na rynek pierwszy własny model butów – „Swoosh”.
W tym samym roku powstała również nowa nazwa firmy „Nike” – od greckiej bogini zwycięstwa Nike. Co ciekawe, jej pomysłodawcą był jedyny zatrudniony przez Knighta i Bowermana pracownik – Jeff Jefferson. Nazwa Nike weszła w życie już od 1972 roku, jednak dopiero sześć lat później, w 1978 roku firma Blue Ribbon Sports zmieniła nazwę. Logo firmy opracował Carol Davidson w 1972 roku – symbol graficzny kosztował Phila Knighta i Billa Bowermana 35 dolarów.
Dziś Nike zaopatruje w swoje produkty ponad sto krajów, a sukces zawdzięcza przede wszystkim innowacyjnemu designowi, wysokiej jakości produkcji oraz efektywnym, a często również efektownym zabiegom marketingowym. Misją firmy Nike jest inspirowanie wszystkich sportowców świata i dostarczanie im innowacyjnych produktów.
Strategią marketingową, w której specjalizuje się amerykańska marka jest przede wszystkim sponsoring (drużyny i atleteci akademiccy; najbardziej znani sportowcy świata; profesjonalne drużyny sportowe, celebryci). Nike sprzedając swój produkt, skupia się na dodaniu do niego wartości emocjonalnej – ich odzież, obuwie, akcesoria to nie tylko „rzecz”, ale również dla wielu ludzi styl życia.
Nike sprzedaje produkty dla osób chcących żyć zdrowo, aktywnie oraz poszukujących swojej drogi na szczyt. Co ciekawe, w swoich reklamach przedsiębiorstwo minimalnie wspomina o swoim produkcie, natomiast skupia się na emocjonalnych zaletach uprawiania sportu oraz zdrowego trybu życia.
Nike zaznacza swoją obecność na rynku poprzez swoją szeroką ofertę. Amerykański gigant produkuje sportowe akcesoria dla: bejsbolistów, hokeistów, biegaczy, piłkarzy, surferów, tenisistów, koszykarzy, skejterów, zawodników MMA, bokserów, rowerzystów, wrestlerów, siatkarzy czy golfistów.
Oprócz wyposażenia dla sportowców, Nike ma w swojej ofercie odzież, zegarki, aplikacje, plecaki, rękawiczki czy paski. Własnością amerykańskiej firmy są również takie marki jak „Hurley”; „Converse” oraz „Jordan Brand”.
Wielkim zainteresowaniem cieszą się również kolaboracyjne kolekcje Nike z innymi markami. Dotychczas amerykański gigant współpracował z takimi brandami jak – Supreme, Undefeated, Comme des Garcons, Patta and Parra czy Off-White.
Jeśli interesują was najnowsze dropy Nike warto wyposażyć swojego smartfona w aplikację SNEAKRS. Daje ona dostęp do najnowszych produktów, wydarzeń i wyjątkowych premier Nike.