Moda uliczna z każdym dniem zyskuje coraz więcej sympatyków. Jej sukces opiera się na możliwości wyrażania siebie, poprzez sposób ubioru. Oczywiście nie zabraknie w niej osób, które ślepo podążają za trendami i nie ma w tym nic złego, natomiast streetwear według nas to przede wszystkim indywidualne podejście do koncepcji stylu.
Przez lata na rynku wielu projektantom udało się zbudować imperia, marki których itemy są niesamowicie pożądane wśród społeczności streetwear. Kiedy z każdym dniem, na całym świecie przybywa nowych brandów streetwear, my postanowiliśmy się skupić na tych największych, które wywołują największy szum w mediach społecznościowych. Przez lata udało im się zdobyć ogromną reputację oraz stworzyć historie, którymi żyją miliony ludzi na całym świecie.
Supreme
Można śmiało stwierdzić, że Supreme znajduje się w czołówce jeśli chodzi o popularność marek streetwear. Amerykańska marka narodziła się w 1994 roku w Nowym Jorku. Supreme słynie z kolaboracyjnych kapsuł z globalnymi gigantami jak The North Face, Nike czy Vans. W 2018 roku amerykańska marka została wyceniona na miliard dolarów, po tym jak 50% udziałów w niej zostało wykupione przez Carlyle Group.
OFF-WHITE
Marka założona przez Virgila Abloh jest teoretycznie jedną z najmłodszych w naszym zestawieniu. Jednak dzięki innowacyjnemu podejściu do designu, udało jej się szybko zdobyć rzesze wyznawców na całym świecie. OFF-WHITE powstało w 2013 roku, a w osiągnięciu sukcesu, pomogły jej takie persony jak ASAP Rocky czy Lil Uzi Vert, którzy z chęcią fitowali ciuszki zaprojektowane przez Virgila.
BAPE
A Bathing Ape lub po prostu BAPE to marka streetwearowa założona w Japonii, a za jej powstaniem oraz sukcesem stoi Nigo. Japończyk stworzył brand dokładnie w 1993 roku, czyli prawie dwie dekady temu!
Marketingowo, w promocji marki pomogły persony ze świata muzyki. Dzięki miłości do niej, Nigo wiedział do kogo podbić ze swoimi ubraniami. W ten sposób Japończyk poznał muzyka o pseudonimie Cornelius, któremu podarował teesa, noszoną później przez artystę na koncertach. BAPE wrzucił na siebie również legendarny raper Notorious B.I.G.
Fear of God
FoG pojawiło się na rynku streetwear w tym samym roku co OFF-WHITE. Sukces marki opiera się przede wszystkim na bardzo estetycznym designie, w którym ubrania są pozbawione brandingu. Wszyscy, którzy cenią sobie komfort, wygodę i styl, znajdą coś dla siebie w ofercie Jerry’ego Lorenzo.
Palace Skateboards
Palace Skateboards trafiło na ulice Wielkiej Brytanii w 2010 roku. W zasadzie można ten brand nazwać angielskim bratem bliźniakiem Supreme, gdyż Palace uzyskało podobny status w swojej ojczyźnie. Przede wszystkim jest to marka skateboardowa i przypomina o tym konsumentowi na każdym kroku, tworząc kolekcje zainspirowane jazdą na deskorolce.
KITH
Mózgiem stojącym za KITH jest pochodzący z Nowego Jorku Ronnie Fieg. Sklep otworzył się w 2011 roku i na początku nie posiadał flagowych produktów. Linia marki powstała dopiero rok później a spodnie, które znalazły się w ówczesnym lookbooku wyprzedały się w jeden weekend. Można uznać pierwszy drop kolekcji KITH w 2012 roku narodzinami marki.
Yeezy
Brand został założony w 2013 roku, zaś pierwsza kolekcja wypuszczona przez markę Kanye’go Westa pojawiła się rok później. Pomimo młodego wieku marki, miała i ma ona nadal niesamowity wpływ na to co dzieje się na rynku mody ulicznej.
Anti Social Social Club
Marka streetwear powstała w 2015 roku w Los Angeles, w rejonie La Brea, gdzie miał miejsce również pierwszy Pop-Up Store. Jego biznes nie miał żadnego biznes planu, a Neek nie spodziewał się takie zainteresowania jakiego czasowym butikiem.
Premiery kolaboracji ASSC gromadziły przed pop-up’ami tłumy ludzi, a każda osoba chciała dorwać jakiś item w swoje ręce.
Jak szybko się okazało marka, która najpierw stała się legendą tumblerowych blogów okazała się również świetnie prosperującym streetwearowym biznesem.