Aimé Leon Dore pierwszy lookbook wypuściło w 2014 roku. Jest to dość młody brand, jednakże od początku przykuwał uwagę nietuzinkowymi projektami. Dziś Aimé ma za sobą kolaboracje z takimi markami jak New Balance, a do sieci trafiły zdjęcia starszej pani ubranej od stóp po głowę w ubrania amerykańskiego brandu. Niestety z powodu ogromnego hype’u panującego wokół tej kolaboracji nie mogła odbyć się sprzedaż stacjonarna, gdyż NYPD przewidywało zamieszki pod sklepem.
Założycielem marki jest Teddy Santis, który urodził się w dzielnicy Queens w Nowym Jorku. Jego rodzice są imigrantami greckiego pochodzenia. Santis nigdy nie uczęszczał do żadnej szkoły związanej z modą czy projektowaniem. Doświadczenie oraz inspirację czerpał z obserwacji otoczenia. Santis stworzył własne archiwum, w którym kolekcjonował oraz katalogował wybrane marki streetwear. Znalazły się w nim takie brandy jak Ralph Lauren, Nom de Guerre czy kultowe Supreme.
Rodzice Santisa prowadzili własną kawiarnię, w której do pomocy angażowano młodego Santisa oraz jego braci. Teddy wstawał codziennie o szóstej rano, a nawyk ten pozostał mu do dzisiaj. Jak sam twierdzi – zawsze czuł się o krok przed wszystkimi, wstając tak wcześnie. Nastoletnie zajawki Santisa to graffiti, DJ-ing, breakdance, koszykówka oraz hip-hop. Każdy z tych segmentów zwraca uwagę na ubiór, co ma odzwierciedlenie w kolejnych kolekcjach Aimé Leon Dore.
Na początku marka nosiła nazwę Aimé (z fr. „kochany”), niestety Teddy nie mógł zarejestrować tego słowa jako znak towarowy. Dlatego też postanowił dodać do niej Leon, co oznacza lwa. Taką ksywkę nosił Teddy w czasach, gdy mieszkał jeszcze w Grecji. Zaś Dore to ostatnia sylaba od imienia Theodore. Jego żona Denise przygotowała kilka grafik prezentujących czcionkę, którą Teddy mógłby użyć w tworzeniu swojego brandu.
Santis powtarza, że dla niego streetwear to przede wszystkim Nowy Jork i Queens. Chodzi tutaj o muzykę, kulturę i po prostu vibe. Drugim źródłem inspiracji jest koszykówka. Co prawda, Teddy nie jara się klimatem współczesnego NBA, dlatego też turnieje organizowane przez Aimé Leon Dore nawiązują do oldschoolu. Zawodnicy nie przebierają się w przebieralniach, a na boisku, a ciuchy wrzucają do torby sportowej. Po wszystkim organizowany jest after.
Teddy w swoich kolekcjach często odnosi się do Ralph Lauren, marki która robiła na nim największe wrażenie w dziecięcych latach. Lauren wpływa na różne aspekty, kategorie życiowe, to samo ze swoim brandem chciałby osiągnąć Santis.
Pierwszy sklep Aimé pojawił się na ulicy Mulberry w NY. Lokal to sklep odzieżowy połączony z kawiarnią CAFE LEON DORE. Na zewnątrz sklepu postawiono stoliki oraz krzesła. W środku daje o sobie znać gust Santisa. W głównym pomieszczeniu położono turecki dywan, na którym postawiono dwie skórzane kanapy. Półki wbudowano w ściany, a na nich widnieją wybrane itemy.
Aimé Leon Dore trzyma się z dala od hype’u, jednocześnie budując niesamowitą więź z klientem. Komunikacja z odbiorcą przebiega naturalnie, gdyż Santis w tym co tworzy jest przede wszystkim sobą, a autentyczność bije z jego projektów. Teddy w pracy w branży modowej ceni sobie spontaniczność. Nie tak dawno na jaw wyszła współpraca z Porsche przy projektowaniu samochodu Porsche 911 „ALD 964”.
Gdzie kupić Aimé Leon Dore? Najlepiej udać się do sklepu internetowego marki oraz do takich retailerów jak SSENSE, SOTO czy END Clothing.