OFF-WHITE od początku swojego istnienie krąży między modą uliczną a sektorem high-fashion. Marka została założona przez bardzo popularnego dziś Virgila Abloha, a pełna nazwa brandu przy OFF-WHITE c/o Virgil Abloh™.
Abloh to człowiek o wielu pasjach – jest byłym dyrektorem kreatywnym Kanyego Westa, DJ-em projektantem oraz założycielem Pyrex Vision, które było poprzednikiem OFF-WHITE. Jego brand jest silnie ulokowany we współczesnej kulturze, nie zwraca uwagi na trendy, tylko sam je wyznacza. Przecież Abloh niedawno przygotował kolaboracyjną kolekcję z IKEA.
Z biegiem lat OFF-WHITE umocniło swoją pozycję na modowym rynku, a brand Abloha w stu procentach odzwierciedla jego wizję.
Co ciekawe, Abloh pochodzi z tego samego miasta z Yeezy – Chicago. Virgil rozpoczął współpracę z amerykańskim raperem już w 2002 roku. W pewnym momencie stał się on dyrektorem kreatywnym w teamie Westa. Był jego prawą ręką, doradzając mu w wielu kwestiach. Przypomnijmy sobie, że Abloh został nominowany do nagrody Grammy w kategorii Best Recording Package – konkretnie chodzi tu o album, a raczej okładkę „Watch the Throne” Westa i Jaya-Z. Projektant ukończył także inżynierię lądową na Uniwersytecie w Winsconsin. Następnie Virgil zgarnął tytuł magistra na wydziale architektury Instytutu Technologicznego w Illinois.
Wróćmy do Pyrex, które pokochało w pewnym momencie całe A$AP Mob. Założył również butik RSVP Gallery. Pomysł na powstanie tego miejsca narodził się w 2008 roku, a od idei do jej realizacji minęły trzy miesiące.
Pyrex odniosło ogromny sukces, jednakże Abloh postanowił zamknąć projekt, by po roku powstało OFF-WHITE. Stało się to 2013 roku, a jego brand miał siedzibę w Mediolanie. Projektant rodem z Ghany, szybko zdobył sobie sławę na wybiegach w Paryżu oraz Mediolanie.
Pierwsze itemy OFF-WHITE nawiązywały do hasła The Youth Will Always Win. Koszulki, spodenki, bluzy niemalże imitowały Pyrex, z tym że nazwą było już OFF-WHITE. W następnej kolekcji Abloh zaprezentował set „Nebraska”. Był to strzał w dziesiątkę, a media wpadły w zachwyt, biorąc Virgila coraz bardziej poważnie. Krótkomówiąc, OFF-WHITE i Abloh stawiają na rozwój.
Butiki OFF-WHITE dostępne są w strategicznie najważniejszych miejscach na świecie – Nowy Jork, Londyn, Toronto czy Singapur – a wyniki sprzedażowe przerosły oczekiwania. Abloh cały czas pracuje, a raczej jest jak sam mówi „kreatywny w procesie”. Postrzega siebie w roli artysty, chcąc się ciągle rozwijać.
Kolejną kolekcją było „Mirror Mirror”, a następnym krokiem kolaboracja z amerykańskim gigantem Nike. Ceny kicksów (u resellerów) z tej kolaboracji są ogromne. Jako fan Michaela Jordana, Virgil spełnił swoje marzenie. To pokazuje, że trzeba dążyć do osiągnięcia swoich celów. Wcześniej marzył o butach z pajacykiem, teraz sam je projektuje, a o jego OFF-WHITE w swoich tekstach wspominają tacy raperzy jak – A$AP Rocky, Lil Uzi Vert czy Future.
Ciuszki od OFF-WHITE, kupicie na ich oficjalnej stronie internetowej oraz w polskim sklepie Vitkac.