Ten wpis jest częścią Poradnika o Streetwearze.
- Streetwear od podstaw – wprowadzenie do poradnika
- Co to ten „Streetwear”?
- Streetwear dla dorosłych
- Słowniczek Streetwear – co znaczy: WTB, WTS, LC, PC, ID, itd.
- Jak rozpoznać sklepy z podróbkami?
- Reseller, kto to taki?
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 1
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 2
- Marki streetwear, które musisz znać cz. 3
- Streetwear dla nowicjuszy. Gdzie kupię Supreme? Czy dopestore jest legit?
- Gdzie sprzedawać i kupować streetwearowe ciuchy, kicksy i dodatki?
- Jak bezpiecznie kupować i sprzedawać na grupach ogłoszeniowych typu streetwear?
- Popularne polskie grupy typu Streetwear
- Słownik sneakerheada – co znaczy: CW, DS, OG, Drop, Proxy itd.
- Polskie sklepy z oryginalnymi butami sportowymi typu Kicksy!
- Polskie sklepy Streetwear
- Zagraniczne sklepy Streetwear
- Polskie marki streetwear cz. 1
- Polskie marki streetwear cz. 2
- Polskie marki streetwear cz. 3
- Dropy Streetwear
- Supreme – historia marki, gdzie kupić i skąd hype?
- Nike – historia marki, gdzie kupić?
- Adidas – historia marki, gdzie kupić?
- Kiedy są dropy Supreme, Bape, Palace i jak nie ominąć żadnej okazji?
- Jak i gdzie kupować tanio ciuchy, buty i akcesoria typu streetwear?
- Tanie marki streetwear
- Palace Skateboards – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- BAPE (A BATHING APE) – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- Stussy – historia marki, skąd hype i gdzie kupić?
- Co to jest reselling – czyli jak zarobić na sprzedaży butów, ciuchów streetwear
- Popularne aplikacje streetwear – czyli jak kupić limitowane buty, ciuchy Adidas i Nike
- Jak kupować buty w aplikacji Nike SNKRS – przewodnik po aplikacji
- Zagraniczne sklepy z butami sportowymi
- Jak fitują popularne modele butów Nike, Adidas, Jordan?
- Jak prać kicksy? Sprawdzone sposoby na pranie butów sportowych oraz zamszowych
- Największe sklepy resellerskie – czyli gdzie kupisz limitowane buty i ciuchy streetwear
- Najpopularniejsi polscy influencerzy streetwear
- Lista sklepów streetwear, w których odbywają się premiery limitowanych butów tzw. Raffle
- Co znaczy cmdnn, cmdns, jkdn? Czyli najpopularniejsze tagi streetwear na Instagramie
- Jak dropić w aplikacji Nike SNEAKRS – czyli sprawdzone sposoby jak zwiększyć swoje szanse na wylosowanie parki?
- Sklepy koszykarskie – Czyli gdzie kupie buty i ciuchy marki Jordan?
- Skateshopy – czyli sklepy z butami i ciuchami na deskę
- Poradnik jak kupować na Zalando Lounge – czyli jak zaoszczędzić na wyprzedażach?
- Jak kupować i sprzedawać na StockX? Czyli jak działa największy market streetwear w internecie
- Najbardziej popularne i rozpoznawalne bluzy streetwear
- Poradnik resellera – czyli jak bocić buty, ciuchy i akcesoria streetwear
Polski streetwear ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Na rynku przybywa nowych projektantów, chcących zdobyć rozgłos dla swojej marki.
Cykl artykułów „Polskie marki streetwear” – będzie poświęcony, tym którym ta sztuka już się udała, a ich brandy są znane na świecie.
Oto polskie marki streetwear, które musisz znać!
MISBHV
Natalia Maczek i Katarzyna Kotonowska są matkami Misbehave, które powstało pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Ich projekty w 2013 roku zdominowały modę festiwalową – MISBHV zostało zauważone przez redakcje magazynów modowych na Open’er Festivalu.
Linia ubrań streetwear sygnowana napisami typu „Team Paris” była strzałem w dziesiątkę. Brand przyjął strategię wysyłania swoich itemów do największych zagranicznych gwiazd, które po czasie zaprezentowały się w ich ciuchach zupełnie za darmo.
Dziś marka MISBHV znana jest na całym świecie. Ich logotyp można spotkać nawet w Hong-Kongu, Japonii czy w Korei Południowej, będąc jedyną polską marką podrabianą w Azji.
Local Heroes
Brand streetwear założony przez Aretę Szpurę i Karolinę Słotę. Areta od początku była związana z branżą modową. W młodym wieku pracowała już jako asystentka stylistki, stylistka, specjalista od social media dla Sinseya, H&M i New Looka. Karolina Słota studiowała fotografię, blogowała i pracowała dla KMAG.
Markę Local Heroes założyły z czystej zajawki i dla zabawy. Pierwsze trzy wzory na koszulki i bluzy bazowały na sentencjach – „fuck you you fucking fuck”, „single, taken, hungry” i „doing real stuff sucks”. Po jakimś czasie dziewczyny znalazły adres Justina Biebera w Internecie i wysłały mu paczkę z ciuchami. Kanadyjczyk został sfotografowany w ich teesie Doing Real Stuff Sucks. W taki sposób w jedną noc z lokalnej marki, stały się brandem globalnym.
UEG
Wszystko zaczęło się od projektu artystycznego INDEPENDENT, do którego w 2004 roku japoński magazyn „Commons&Sense” zaprosił projektantkę Anię Kuczyńską, zaś ona pociągnęła za sobą do współpracy grafika Michała Łojewskiego – w taki sposób powstała koncepcja brandu.
Nazwa marki UEG to skrót od włoskiego „usa e getta” (zużyj i wyrzuć). Polska marka streetwear opiera się przede wszystkim na komunikacji oraz wyrazie artystycznej wypowiedzi. UEG poprzez modę chce przekazać światu, że takie zwykłe rzeczy jak ubrania można nacechować inną wartością niż jedynie estetyczna czy materialna i nadać im wartość ideową.
Turbokolor
Turbokolor jest polską marką założoną przez Pawła Swanskiego w 2007 roku. Przez ostatnie lata brand streetwear dorastał wraz z jej twórcą. Inspiracje płynące z otoczenia, podróży oraz od ludzi zaangażowanych w ten projekt sprawiały, że wraz z upływem czasu zmieniał się jej styl oraz charakter.
„From Escapism to Enthusiasm” to slogan, którym posługuje się marka. Turbokolor jest brandem streetwear łączącym sztukę, deskorolkę oraz ulicę. Trzy różne sfery, jeden wspólny grunt: ekspresja.
NEIGE
Założycielem i projektantem marki jest Roman Buk. Tak jak w przypadku MISBHV czy Local Heroes, dużą rolę w sukcesie brandu odegrał Instagram. NEIGE wyłapał portal Hypebeast i wrzucił zdjęcie z marką na jeden ze swoich kanałów social mediowych. Wtedy do Buka odezwał się pierwszy sklep z zagranicy – MAHA z Amsterdamu.
To było pierwsze wyjście na rynek zachodni, zaś w Polsce markę NEIGE znajdziecie tylko w butiku ATE w Poznaniu. Zagraniczna sieć sprzedaży jest na pewno bardziej imponująca, gdyż w jej skład wchodzą takie kraje jak Japonia, Hong-Kong, USA, Czechy, Belgia, Holandia, Rosja czy Kanada.